Popularne

  • Załóż własny biznesZałóż własny biznes
    XXI wiek to przede wszystkim taki wiek, w którym to coraz więcej ludzi decyduje się na to, aby tak postępować, aby ich życie było jak najbardziej komfortowe. Jednakże, co my …
  • Ekonomia a dyskryminacja kobietEkonomia a dyskryminacja kobiet
    Dyskryminacja kobiet ma swój początek w momencie pojawienia się kobiet na rynku pracy. Niestety głośne dyskusje o równości płci nie mają nic do powiedzenia w obliczy finansowej dyskryminacji kobiety. Wiele …
  • Segmentacja rynku, a zysk w biznesieSegmentacja rynku, a zysk w biznesie
    Gdy planujemy biznes musimy dokonać dokładnego rozeznania i zbadać dokładnie jakich i ilu posiadamy potencjalnych klientów. By ustalić jaki produkt czy usługa i po jakiej cenie spotka się z szerokim …

Najnowsze komentarze

    Bardzo popularną formą na promocję firmy jest rozdawanie gadżetów z logiem przedsiębiorstwa. Najczęściej są to długopisy, smycze, zapalniczki, zapałki, czy pendrivy. Rzeczy, które są względnie tanie, a zazwyczaj często się z nich korzysta. Któż nie otrzymał nigdy takiego upominku gratis? Zapewne trudno będzie kogoś takiego znaleźć. Niedawna nowelizacja ustawy uderza w taką reklamę. Otóż od 1 kwietnia 2011 roku nie można już odliczać VAT od rozdawanych upominków. Przedsiębiorca musi osobno odprowadzić podatek za rozdane gadżety, co sprawia, że znacznie rośnie koszt promocji. Jest jednak sposób na uniknięcie zapłaty. Trzeba podpisać umowę z agencją reklamową bądź marketingową na obsługę akcji promocyjnej. Wówczas firma płaci za usługę, a w ten koszt już jest wliczony podatek VAT od zakupionych towarów. Nieodpłatne przekazanie gadżetów nie będzie wówczas opodatkowane. Takie rozwiązanie ma jednak swoją wadę. Od podatku będzie można bowiem odliczyć tylko koszt akcji promocyjnej jaką wykona kooperant.

    Comments are closed.