Popularne

  • Komunikacja z klientem przez blogiKomunikacja z klientem przez blogi
    Jedną z nowych form promocji i komunikacji firmy z klientami jest prowadzenie ineternetowych blogów. Forma dużo zyskuje dzięki możliwości dwustronnego przepływu informacji. Wszyscy zdają sobie dziś sprawę z tego, jak …
  • Dobra materialneDobra materialne
    Żadne z państw nie posiada nigdy identycznych warunków naturalnych. Powierzchni ani liczby ludności. Wpływa to na duże różnice, jakie można zaobserwować w gospodarkach tych państw. Niektóre kraje są położone w …
  • Fortuny zbudowane w czasach komunistycznychFortuny zbudowane w czasach komunistycznych
    Chociaż wszyscy z utęsknieniem czekali na gospodarkę wolnorynkową, wielu marzyła się własna firma i korzyści z tym związane, od kilku lat widać, że nie wszyscy spełnili swoje marzenia o niezależności. …

Najnowsze komentarze

    Bardzo popularną formą na promocję firmy jest rozdawanie gadżetów z logiem przedsiębiorstwa. Najczęściej są to długopisy, smycze, zapalniczki, zapałki, czy pendrivy. Rzeczy, które są względnie tanie, a zazwyczaj często się z nich korzysta. Któż nie otrzymał nigdy takiego upominku gratis? Zapewne trudno będzie kogoś takiego znaleźć. Niedawna nowelizacja ustawy uderza w taką reklamę. Otóż od 1 kwietnia 2011 roku nie można już odliczać VAT od rozdawanych upominków. Przedsiębiorca musi osobno odprowadzić podatek za rozdane gadżety, co sprawia, że znacznie rośnie koszt promocji. Jest jednak sposób na uniknięcie zapłaty. Trzeba podpisać umowę z agencją reklamową bądź marketingową na obsługę akcji promocyjnej. Wówczas firma płaci za usługę, a w ten koszt już jest wliczony podatek VAT od zakupionych towarów. Nieodpłatne przekazanie gadżetów nie będzie wówczas opodatkowane. Takie rozwiązanie ma jednak swoją wadę. Od podatku będzie można bowiem odliczyć tylko koszt akcji promocyjnej jaką wykona kooperant.

    Comments are closed.