Popularne

  • Koszty działalności ekonomicznejKoszty działalności ekonomicznej
    Koszty działalności ekonomicznej powinny być na tyle niskie, by opłacalne było prowadzenie działań na rynku gospodarczym. Obecnie coraz większa liczba firm poszukuje możliwości ograniczania wydatków na prowadzoną działalność. Z taką …
  • Czym są finanse?Czym są finanse?
    Zapewne każdy z nas słyszał jakiekolwiek informacje dotyczące finansów. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, że każdy z nas może coś na ten temat wiedzieć. Należy jednak tego bardzo chcieć …
  • Trzeba mieć ekonomię opanowaną do perfekcjiTrzeba mieć ekonomię opanowaną do perfekcji
    Jeżeli ktokolwiek obecnie zastanawia się nad tym jak bardzo ważna jest ekonomia w prowadzeniu własnego biznesu powinien wiedzieć, ze to ekonomia tworzy całą gospodarkę. Bowiem jeżeli porówna się gospodarkę do …

Najnowsze komentarze

    Bardzo popularną formą na promocję firmy jest rozdawanie gadżetów z logiem przedsiębiorstwa. Najczęściej są to długopisy, smycze, zapalniczki, zapałki, czy pendrivy. Rzeczy, które są względnie tanie, a zazwyczaj często się z nich korzysta. Któż nie otrzymał nigdy takiego upominku gratis? Zapewne trudno będzie kogoś takiego znaleźć. Niedawna nowelizacja ustawy uderza w taką reklamę. Otóż od 1 kwietnia 2011 roku nie można już odliczać VAT od rozdawanych upominków. Przedsiębiorca musi osobno odprowadzić podatek za rozdane gadżety, co sprawia, że znacznie rośnie koszt promocji. Jest jednak sposób na uniknięcie zapłaty. Trzeba podpisać umowę z agencją reklamową bądź marketingową na obsługę akcji promocyjnej. Wówczas firma płaci za usługę, a w ten koszt już jest wliczony podatek VAT od zakupionych towarów. Nieodpłatne przekazanie gadżetów nie będzie wówczas opodatkowane. Takie rozwiązanie ma jednak swoją wadę. Od podatku będzie można bowiem odliczyć tylko koszt akcji promocyjnej jaką wykona kooperant.

    Comments are closed.