Popularne

  • Finanse w firmachFinanse w firmach
    Finanse to kwestia problematyczna zwłaszcza dla mniej obrotnych ludzi. Jeśli nie ma się do czynienia z prawidłowym inwestowaniem, z zyskami, z perspektywicznym myśleniem wówczas można mieć pewne kłopoty odnośnie finansów. …
  • Ryzyko i inwestowanieRyzyko i inwestowanie
    Każdy, kto prowadzi swój własny biznes zawsze zadaje sobie pytanie, w jaki sposób mądrze inwestować. Mądrze to znaczy tak, aby przyniosło to oczekiwane efekty w postaci wymiernych korzyści finansowych. Przede …
  • Rachunek ekonomicznyRachunek ekonomiczny
    W ujęciu nauki jaką jest ekonomia pojawia się bardzo wiele kategorii – mniej lub bardziej ważnych. Niewątpliwie do grona tych najważniejszych zaliczyć należy taką kategorię jak rachunek ekonomiczny. Pod tym …

Najnowsze komentarze

    Bardzo popularną formą na promocję firmy jest rozdawanie gadżetów z logiem przedsiębiorstwa. Najczęściej są to długopisy, smycze, zapalniczki, zapałki, czy pendrivy. Rzeczy, które są względnie tanie, a zazwyczaj często się z nich korzysta. Któż nie otrzymał nigdy takiego upominku gratis? Zapewne trudno będzie kogoś takiego znaleźć. Niedawna nowelizacja ustawy uderza w taką reklamę. Otóż od 1 kwietnia 2011 roku nie można już odliczać VAT od rozdawanych upominków. Przedsiębiorca musi osobno odprowadzić podatek za rozdane gadżety, co sprawia, że znacznie rośnie koszt promocji. Jest jednak sposób na uniknięcie zapłaty. Trzeba podpisać umowę z agencją reklamową bądź marketingową na obsługę akcji promocyjnej. Wówczas firma płaci za usługę, a w ten koszt już jest wliczony podatek VAT od zakupionych towarów. Nieodpłatne przekazanie gadżetów nie będzie wówczas opodatkowane. Takie rozwiązanie ma jednak swoją wadę. Od podatku będzie można bowiem odliczyć tylko koszt akcji promocyjnej jaką wykona kooperant.

    Comments are closed.