Popularne

  • Promocja z myśleniem kilka lat naprzódPromocja z myśleniem kilka lat naprzód
    Ciekawą grupą docelową dla niektórych przedsiębiorców są uczniowie. I nie chodzi tu wyłącznie o producentów batoników, soków czy gum do żucia. Grupę uczniów zauważyli też producenci towarów, których młodzi ludzie …
  • Dochód narodowyDochód narodowy
    Z nauką taką jak ekonomia kojarzonych jest mnóstwo pojęć – jak dla przykładu dochód narodowy. Z takim zagadnieniem każdy z nas ma okazję spotykać się bardzo często – jest to …
  • Wiedza o finansach ekonomii i biznesie od młodościWiedza o finansach ekonomii i biznesie od młodości
    W nauce chyba najważniejsza jest systematyczność i konsekwencja. Zwłaszcza ucząc się języków obcych. Ale taka systematyczność jest niemal niezbędna również w innych dziedzinach życia, między innymi w oszczędzaniu. Niestety, wiele …

Najnowsze komentarze

    Bardzo popularną formą na promocję firmy jest rozdawanie gadżetów z logiem przedsiębiorstwa. Najczęściej są to długopisy, smycze, zapalniczki, zapałki, czy pendrivy. Rzeczy, które są względnie tanie, a zazwyczaj często się z nich korzysta. Któż nie otrzymał nigdy takiego upominku gratis? Zapewne trudno będzie kogoś takiego znaleźć. Niedawna nowelizacja ustawy uderza w taką reklamę. Otóż od 1 kwietnia 2011 roku nie można już odliczać VAT od rozdawanych upominków. Przedsiębiorca musi osobno odprowadzić podatek za rozdane gadżety, co sprawia, że znacznie rośnie koszt promocji. Jest jednak sposób na uniknięcie zapłaty. Trzeba podpisać umowę z agencją reklamową bądź marketingową na obsługę akcji promocyjnej. Wówczas firma płaci za usługę, a w ten koszt już jest wliczony podatek VAT od zakupionych towarów. Nieodpłatne przekazanie gadżetów nie będzie wówczas opodatkowane. Takie rozwiązanie ma jednak swoją wadę. Od podatku będzie można bowiem odliczyć tylko koszt akcji promocyjnej jaką wykona kooperant.

    Comments are closed.