Popularne

  • Kapitał wstępny
    Niewątpliwie wiele osób chciałoby rozkręcić swój własny biznes. Umożliwia to bowiem całkiem niezłe zarobki, szczególnie wtedy gdy biznes będzie naprawdę dobry i popularny. A żeby tak właśnie było, trzeba się …
  • Konsolidacja zobowiązań
    W znakomitej większości przypadków, jeśli chodzi o domowe finanse, jednym z ich elementów składowych są stałe zobowiązania. Mowa w tym miejscu o ratach kredytów, które trzeba co miesiąc spłacać regularnie. …
  • Poszukiwanie pracowników
    Kiedy prowadzi się własny biznes, w pewnym momencie konieczne okazuje się zatrudnienie pracowników. Dzieje się tak wówczas, gdy firma się rozwija i coraz lepiej prosperuje, a jedna czy dwie osoby …

Najnowsze komentarze

    Bardzo popularną formą na promocję firmy jest rozdawanie gadżetów z logiem przedsiębiorstwa. Najczęściej są to długopisy, smycze, zapalniczki, zapałki, czy pendrivy. Rzeczy, które są względnie tanie, a zazwyczaj często się z nich korzysta. Któż nie otrzymał nigdy takiego upominku gratis? Zapewne trudno będzie kogoś takiego znaleźć. Niedawna nowelizacja ustawy uderza w taką reklamę. Otóż od 1 kwietnia 2011 roku nie można już odliczać VAT od rozdawanych upominków. Przedsiębiorca musi osobno odprowadzić podatek za rozdane gadżety, co sprawia, że znacznie rośnie koszt promocji. Jest jednak sposób na uniknięcie zapłaty. Trzeba podpisać umowę z agencją reklamową bądź marketingową na obsługę akcji promocyjnej. Wówczas firma płaci za usługę, a w ten koszt już jest wliczony podatek VAT od zakupionych towarów. Nieodpłatne przekazanie gadżetów nie będzie wówczas opodatkowane. Takie rozwiązanie ma jednak swoją wadę. Od podatku będzie można bowiem odliczyć tylko koszt akcji promocyjnej jaką wykona kooperant.

    Comments are closed.