Popularne

  • Przyciąganie klientów do firmyPrzyciąganie klientów do firmy
    Działania na nowym rynku dla większości z nas nie są takie proste i naprawdę bardzo łatwo można się w nich pogubić. Dlatego też w większości osób zaczynają się naprawdę duże …
  • Prowadzenie domuProwadzenie domu
    Prowadzenie domu z teoretycznego punktu widzenia wydaje się być naprawdę bardzo prostą czynnością, jednak gdy zaczniemy drążyć ten temat to może być naprawdę bardzo trudno. Dzieje się tak, ponieważ bardzo …
  • Marketing, czyli konieczność współczesnych firmMarketing, czyli konieczność współczesnych firm
    Jak wskazują teorie zarządzania marketing jest dźwignią biznesu. Współcześnie bez skutecznych działań marketingowych bardzo trudno jest prowadzić działalność gospodarczą. Wynika to między innymi z tego, że na poszczególnych rynkach jest …

Najnowsze komentarze

    Pozycjonalna ekonomia jest jedną z rozlicznych dyscyplin o charakterze naukowym. Przedmiotem jej zainteresowania jest przede wszystkim analizowanie zachowań, usług, dóbr oraz społecznych relacji, a także charakteryzujących się niską częstotliwością występowania zasobów. Generalnie rzecz biorąc, chodzi w tym momencie o takie rzeczy i wartości, które poprzez to, że są atrakcyjne z wielu powodów, występują rzadko i są na rynku niezmiernie pożądane. Można tutaj w ramach przykładów wymienić między innymi atrakcyjne stanowiska pracy czy luksusowe mieszkania. Są to zatem takie dobra, które w pojęciu ogólnym uchodzą za ekskluzywne. Jednym z założeń, na których bazuje ekonomia pozycjonalna jest takie założenie, które mówi o tym, że jednym z efektów wzrostu gospodarczego jest rozszerzanie się sfery konsumpcji publicznej. Pomimo jednak tego, występują tutaj takie dobra prywatne, które są dostępne jedynie dla dość zawężonego grona odbiorców – nie wszystkich bowiem na nie stać, ponieważ są bardzo kosztowne.

    Comments are closed.