Popularne

  • Rynek walutowy 2Rynek walutowy 2
    W bardziej profesjonalnym ujęciu finanse oznaczają między innymi rynki walutowe. Mówiąc natomiast bardziej precyzyjnie, chodzi w tym momencie o inwestowanie w waluty – to jest naprawdę spore pole do popisu …
  • Nieodpłatne przekazanie gadżetów jest opodatkowaneNieodpłatne przekazanie gadżetów jest opodatkowane
    Bardzo popularną formą na promocję firmy jest rozdawanie gadżetów z logiem przedsiębiorstwa. Najczęściej są to długopisy, smycze, zapalniczki, zapałki, czy pendrivy. Rzeczy, które są względnie tanie, a zazwyczaj często się …
  • Zagraniczne inwestycje napędzają naszą gospodarkęZagraniczne inwestycje napędzają naszą gospodarkę
    Na ostatniej konferencji prasowej w ministerstwie gospodarki, ogłoszono jak co kwartał, dane dotyczące naszej gospodarki. Okazuje się, że trwająca od ponad roku dobra passa trwa dalej. Polacy kupili o ponad …

Najnowsze komentarze

    Pozycjonalna ekonomia jest jedną z rozlicznych dyscyplin o charakterze naukowym. Przedmiotem jej zainteresowania jest przede wszystkim analizowanie zachowań, usług, dóbr oraz społecznych relacji, a także charakteryzujących się niską częstotliwością występowania zasobów. Generalnie rzecz biorąc, chodzi w tym momencie o takie rzeczy i wartości, które poprzez to, że są atrakcyjne z wielu powodów, występują rzadko i są na rynku niezmiernie pożądane. Można tutaj w ramach przykładów wymienić między innymi atrakcyjne stanowiska pracy czy luksusowe mieszkania. Są to zatem takie dobra, które w pojęciu ogólnym uchodzą za ekskluzywne. Jednym z założeń, na których bazuje ekonomia pozycjonalna jest takie założenie, które mówi o tym, że jednym z efektów wzrostu gospodarczego jest rozszerzanie się sfery konsumpcji publicznej. Pomimo jednak tego, występują tutaj takie dobra prywatne, które są dostępne jedynie dla dość zawężonego grona odbiorców – nie wszystkich bowiem na nie stać, ponieważ są bardzo kosztowne.

    Comments are closed.