Popularne

  • Ekonomia a dyskryminacja kobietEkonomia a dyskryminacja kobiet
    Dyskryminacja kobiet ma swój początek w momencie pojawienia się kobiet na rynku pracy. Niestety głośne dyskusje o równości płci nie mają nic do powiedzenia w obliczy finansowej dyskryminacji kobiety. Wiele …
  • Zmiany na rynku walutowymZmiany na rynku walutowym
    Wszyscy inwestorzy z zapartym tchem obserwują sytuację na rynku światowym. Każde wahanie w sprzedaży światowych gigantów ma ogromny wpływ na gospodarkę. Inwestorzy są niczym płochliwe ryby – jedno niepewne, nieuzasadnione …
  • Koszty działalności ekonomicznejKoszty działalności ekonomicznej
    Koszty działalności ekonomicznej powinny być na tyle niskie, by opłacalne było prowadzenie działań na rynku gospodarczym. Obecnie coraz większa liczba firm poszukuje możliwości ograniczania wydatków na prowadzoną działalność. Z taką …

Najnowsze komentarze

    Pozycjonalna ekonomia jest jedną z rozlicznych dyscyplin o charakterze naukowym. Przedmiotem jej zainteresowania jest przede wszystkim analizowanie zachowań, usług, dóbr oraz społecznych relacji, a także charakteryzujących się niską częstotliwością występowania zasobów. Generalnie rzecz biorąc, chodzi w tym momencie o takie rzeczy i wartości, które poprzez to, że są atrakcyjne z wielu powodów, występują rzadko i są na rynku niezmiernie pożądane. Można tutaj w ramach przykładów wymienić między innymi atrakcyjne stanowiska pracy czy luksusowe mieszkania. Są to zatem takie dobra, które w pojęciu ogólnym uchodzą za ekskluzywne. Jednym z założeń, na których bazuje ekonomia pozycjonalna jest takie założenie, które mówi o tym, że jednym z efektów wzrostu gospodarczego jest rozszerzanie się sfery konsumpcji publicznej. Pomimo jednak tego, występują tutaj takie dobra prywatne, które są dostępne jedynie dla dość zawężonego grona odbiorców – nie wszystkich bowiem na nie stać, ponieważ są bardzo kosztowne.

    Comments are closed.