Popularne

  • Odpowiedni bank dla firmy
    Nie każdy bank jest korzystny dla każdego rodzaju firmy. Wiele banków ukierunkowuje swoje działania na określone segmenty rynków. Są takie banki jakie skupiają się na oferowaniu swoich produktów dla korporacji. …
  • Export towarów
    Postęp techniczny, liberalizacja przepisów, globalizacja i rozwój środków transportu umożliwiły wymianę dóbr i usług na niespotykaną dotąd skalę. Handel zagraniczny jest obecnie jednym z głównych elementów, które tworzą produkt narodowy …
  • Poszukiwanie pracowników
    Kiedy prowadzi się własny biznes, w pewnym momencie konieczne okazuje się zatrudnienie pracowników. Dzieje się tak wówczas, gdy firma się rozwija i coraz lepiej prosperuje, a jedna czy dwie osoby …

Najnowsze komentarze

    Pozycjonalna ekonomia jest jedną z rozlicznych dyscyplin o charakterze naukowym. Przedmiotem jej zainteresowania jest przede wszystkim analizowanie zachowań, usług, dóbr oraz społecznych relacji, a także charakteryzujących się niską częstotliwością występowania zasobów. Generalnie rzecz biorąc, chodzi w tym momencie o takie rzeczy i wartości, które poprzez to, że są atrakcyjne z wielu powodów, występują rzadko i są na rynku niezmiernie pożądane. Można tutaj w ramach przykładów wymienić między innymi atrakcyjne stanowiska pracy czy luksusowe mieszkania. Są to zatem takie dobra, które w pojęciu ogólnym uchodzą za ekskluzywne. Jednym z założeń, na których bazuje ekonomia pozycjonalna jest takie założenie, które mówi o tym, że jednym z efektów wzrostu gospodarczego jest rozszerzanie się sfery konsumpcji publicznej. Pomimo jednak tego, występują tutaj takie dobra prywatne, które są dostępne jedynie dla dość zawężonego grona odbiorców – nie wszystkich bowiem na nie stać, ponieważ są bardzo kosztowne.

    Comments are closed.