Popularne

  • Studencka ekonomia. Podstawa sukcesuStudencka ekonomia. Podstawa sukcesu
    Student to osoba, która zna się na oszczędnościach jak mało kto. Mieszkanie w akademiku, studiowanie przez praktycznie cały dzień a do tego niezliczone imprezy dają podstawę, aby sądzić, że w …
  • Zmiany na rynku walutowymZmiany na rynku walutowym
    Wszyscy inwestorzy z zapartym tchem obserwują sytuację na rynku światowym. Każde wahanie w sprzedaży światowych gigantów ma ogromny wpływ na gospodarkę. Inwestorzy są niczym płochliwe ryby – jedno niepewne, nieuzasadnione …
  • Dostępność usługDostępność usług
    Właściwie już w prawie wszystkich krajach współczesnego świata wprowadzony został system gospodarki wolnorynkowej. Wyjątkiem są Chiny, które od lat posiadają system komunistyczny a mimo to są jedna ze światowych potęg …

Najnowsze komentarze

    Gdy planujemy biznes musimy dokonać dokładnego rozeznania i zbadać dokładnie jakich i ilu posiadamy potencjalnych klientów. By ustalić jaki produkt czy usługa i po jakiej cenie spotka się z szerokim odbiorem. By tego dokonać należy na początek dokonać wywiadu (poprzez badania rynku: obserwacje, dyskusje i ankiety) i sprawdzić kto, w jakim wieku i w jakim stopniu zamożności jest naszym potencjalnym klientem. Następnie należy dokonać tak zwanej segmentacji rynku. Oznacza ona wyodrębnienie tej grupy klientów, których jesteśmy w stanie pozyskać. Czyli takich, których chcemy, możemy i potrafimy obsłużyć (sprzedać im dany produkt lub usługę). Potrafimy ich obsłużyć, jeśli mamy do tego odpowiednie warunki i odpowiednich pracowników o oczekiwanych kwalifikacjach. Bez dobrego wywiadu w aktualnym rynku i dokonania segmentacji rynku możemy doznać porażki już na początku, gdy dopiero rozkręcamy nasz interes. Musimy zdawać sobie sprawę jakiego produktu (czy usług) klient oczekuje i jaką cenę jest w stanie za niego zapłacić.

    Comments are closed.