Popularne

  • Grunt to dobra inwestycjaGrunt to dobra inwestycja
    Każdy z nas doskonale wie o tym, że życie człowieka składa się przede wszystkim z różnego typu wyborów. Czasami nawet jeden zły wybór może doprowadzić do tego, że człowiek znajdzie …
  • Kupowanie dóbr rzeczowych w systemach ratalnychKupowanie dóbr rzeczowych w systemach ratalnych
    Różnorodne systemy ratalne są ostatnio bardzo popularnym zabiegiem marketingowym. Wiele firm decyduje się na wprowadzenie takie formy dokonywania zakupów. Ma ona na celu przyciągnięcie o wiele większej ilości klientów na …
  • Etyka w biznesieEtyka w biznesie
    Zmiana zaczyna się od pojedynczej jednostki. Można powiedzieć, że tak jest zawsze. W biznesie jednak trudno nie zgodzić się z tym, że pracodawcy często wymuszają na swoich pracownikach nieetyczne zachowania …

Najnowsze komentarze

    Gdy planujemy biznes musimy dokonać dokładnego rozeznania i zbadać dokładnie jakich i ilu posiadamy potencjalnych klientów. By ustalić jaki produkt czy usługa i po jakiej cenie spotka się z szerokim odbiorem. By tego dokonać należy na początek dokonać wywiadu (poprzez badania rynku: obserwacje, dyskusje i ankiety) i sprawdzić kto, w jakim wieku i w jakim stopniu zamożności jest naszym potencjalnym klientem. Następnie należy dokonać tak zwanej segmentacji rynku. Oznacza ona wyodrębnienie tej grupy klientów, których jesteśmy w stanie pozyskać. Czyli takich, których chcemy, możemy i potrafimy obsłużyć (sprzedać im dany produkt lub usługę). Potrafimy ich obsłużyć, jeśli mamy do tego odpowiednie warunki i odpowiednich pracowników o oczekiwanych kwalifikacjach. Bez dobrego wywiadu w aktualnym rynku i dokonania segmentacji rynku możemy doznać porażki już na początku, gdy dopiero rozkręcamy nasz interes. Musimy zdawać sobie sprawę jakiego produktu (czy usług) klient oczekuje i jaką cenę jest w stanie za niego zapłacić.

    Comments are closed.