Popularne

  • Powszechność importu
    Istniejące na świecie państwa posiadają bardzo różne warunki naturalne i mają różne możliwości rozwoju gospodarczego. By każdemu z nich zapewnić wszystkie niezbędne dobra i usługi powstał handel i wymiana zagraniczna. …
  • Działalność gospodarcza we własnym biznesie
    Założenie działalności gospodarczej jest nieodzownym elementem pierwszego kroku do samodzielności w biznesie. W urzędzie swojego miasta należy złożyć w odpowiednim dziale druk EDG-1. Trzeba wpisać w odpowiednie rubryki dane identyfikacyjne …
  • W interesach nie ma chwili na zawahania
    W biznesie trzeba się poruszać konsekwentnie, kiedy jakieś zawahania jest ogromne prawdopodobieństwo porażki. Konkurencja tylko czeka, aż będzie mogła zaatakować. To nie przelewki, trzeba w miarę swoich możliwości bronić pomysł, …

Najnowsze komentarze

    Gdy planujemy biznes musimy dokonać dokładnego rozeznania i zbadać dokładnie jakich i ilu posiadamy potencjalnych klientów. By ustalić jaki produkt czy usługa i po jakiej cenie spotka się z szerokim odbiorem. By tego dokonać należy na początek dokonać wywiadu (poprzez badania rynku: obserwacje, dyskusje i ankiety) i sprawdzić kto, w jakim wieku i w jakim stopniu zamożności jest naszym potencjalnym klientem. Następnie należy dokonać tak zwanej segmentacji rynku. Oznacza ona wyodrębnienie tej grupy klientów, których jesteśmy w stanie pozyskać. Czyli takich, których chcemy, możemy i potrafimy obsłużyć (sprzedać im dany produkt lub usługę). Potrafimy ich obsłużyć, jeśli mamy do tego odpowiednie warunki i odpowiednich pracowników o oczekiwanych kwalifikacjach. Bez dobrego wywiadu w aktualnym rynku i dokonania segmentacji rynku możemy doznać porażki już na początku, gdy dopiero rozkręcamy nasz interes. Musimy zdawać sobie sprawę jakiego produktu (czy usług) klient oczekuje i jaką cenę jest w stanie za niego zapłacić.

    Comments are closed.