Popularne

  • Zimowe problemyZimowe problemy
    W okresie zimowym nasze rodzinne finanse są w bardzo nadwyrężone – zwłaszcza ostatnimi laty, kiedy to zima nas nie rozpieszcza, mrozy są ostre, a opady śniegu intensywne. Wówczas wydajemy o …
  • Komunikacja z klientem poprzez PRKomunikacja z klientem poprzez PR
    W czasach kiedy firmy zmuszone są radzić sobie na konkurencyjnym rynku, ważną kwestią pozostają kontakty z prasą, czyli tzw. public relations. Wiele podmiotów gospodarczych zastanawia się, jak najlepiej i najskuteczniej …
  • Czy polskie firmy są przygotowane na kryzysCzy polskie firmy są przygotowane na kryzys
    Wokół nas, w całej nieomal Europie szaleją kryzysy gospodarcze, sektora finansowego, banków. PKB większości krajów od 3 lat zazwyczaj jest ujemny. Polska jest jednym z nielicznych krajów, którym udało się, …

Najnowsze komentarze

    Gdy planujemy biznes musimy dokonać dokładnego rozeznania i zbadać dokładnie jakich i ilu posiadamy potencjalnych klientów. By ustalić jaki produkt czy usługa i po jakiej cenie spotka się z szerokim odbiorem. By tego dokonać należy na początek dokonać wywiadu (poprzez badania rynku: obserwacje, dyskusje i ankiety) i sprawdzić kto, w jakim wieku i w jakim stopniu zamożności jest naszym potencjalnym klientem. Następnie należy dokonać tak zwanej segmentacji rynku. Oznacza ona wyodrębnienie tej grupy klientów, których jesteśmy w stanie pozyskać. Czyli takich, których chcemy, możemy i potrafimy obsłużyć (sprzedać im dany produkt lub usługę). Potrafimy ich obsłużyć, jeśli mamy do tego odpowiednie warunki i odpowiednich pracowników o oczekiwanych kwalifikacjach. Bez dobrego wywiadu w aktualnym rynku i dokonania segmentacji rynku możemy doznać porażki już na początku, gdy dopiero rozkręcamy nasz interes. Musimy zdawać sobie sprawę jakiego produktu (czy usług) klient oczekuje i jaką cenę jest w stanie za niego zapłacić.

    Comments are closed.